Jag vill åka nu nu nu

Sitter på "jobbet" och börjar få det lite segt. Alla drog på konsert förutom jag som blev lämnad på pensionatet för att passa det + lilla sötnosen Johanna (tillsammans med Gurra). Hon ligger och sover gott i sin säng nu. Jag har bakat två plåtar med kärleksmums som vi ska ha på ett möte som sker om några dagar. Snart ska jag skära dem i fyrkanter och ställa in i frysen. 

Nu har jag startat min usa blogg. Det är den ni kommer få följa med mig i när jag spenderar mitt mest spännande år hitills. Jag har inte berättat så mycket om det här än för er för jag har velat att allt ska bli besämt innan jag gör det. Jag ska iaf åka dit i 13 månader. Jobba som Au Pair i tolv månader hos en Amerikansk familj. Man bor hos familjen och tar hand om deras barn, vilket schema man har beror såklart på barnens ålder. Om man har en bebis t.ex. så tar man hand om den hela dagar men man kan också ha äldre barn som går på dagis eller i skolan då kör jag dom dit på mornarna och hämtar dom sen på eftermiddagen och lagar middag eller skjutsar dem till aktiviteter. Sånt är väldigt olika beroende från familj till familj. Men jag får iaf en redig lön för jobbet, två veckors betald semster osv. Den trettonde månaden kommer jag resa runt i USA så mycket som möjligt. Hela resan börjar med en vecka i New York tillsammans med andra nya Au Pairer som ska jobba i samma område som jag så då kommer man säkert träffa nya människor direkt!  Åh det finns så mycket att berätta om det här men jag har inte tid nu. Fråga gärna!

PUSS


Kommentarer
Postat av: en mycket fundersam typ

jag har en fråga, HUR kan du lämna din träningskompis Nina bara sådär?! va va va va?! vet du inte att hon kommer bli en fläskpadda utan dig som är här och pushar henne?! va va va?! är det det du vill va?!

2010-07-17 @ 23:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0