Jag ville bara ägna en liten tanke

Som ni vet så har min vän Klara fått barn, den 15 januari kom underverket.
Klara och jag har känt varandra i några år och jag räknar henne till en av mina närmre vänner.

När jag sitter på tunnelbanan och lyssnar musik så går mina tankar ofta iväg till henne.
Hur annolunda hennes liv är än vad de flesta andra ungdomars i vår ålder är.
När jag går runt och klagar på mina vanliga "tonårs" problem som svåra läxor, killar som skickar konstiga sms eller mitt nagellack som blev öjämt så går hon och tänker helt andra tankar som i vanliga fall inte kommer förren många år framåt i tiden. Jag tänker ofta på hur starka hon och Max är, som klarar det här så galant. Jag har många gånger fått negativa komentarer av vänner och bekanta när de fått höra att jag har en vän i min ålder som går igenom en graviditet. Och jag har alltid svarat med "att om det är någon som jag känner som är redo för barn, så är det dom". För det är verkligen så, om det är någon av alla mina vänner och bekanta som jag skulle kunna tänka mig är redo för att bli toppen föräldrar så är det dom, ingen tvekan! Jag vet att de kommer klara allt galant. Hur gamla de än är.
Och jag vill bara med det här inlägget visa att jag tycker att de gör verkligen något så underbart, på ett så bra sätt. Lillstumpan kommer växa upp till ett glatt väluppfostrat barn men riktigt bra föräldrar som alltid står bakom henne! Och en tant Carro som hon gärna får komma och leka med ibland när hon är gammal nog för det ;)

Men jag vill önska er lycka till! Och välkommen till världen sötnos!!

Kommentarer
Postat av: Klara

fin du är!

2010-01-20 @ 22:28:45
URL: http://mammaklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0