Förlåt

Han ringde igår sent på kvällen:
-Jag måste få säga hejdå till dig
-Nej, gör inte det.
-Jo, jag kan inte åka om jag inte får säga hejdå till dig. Jag behöver att du tror på mig. Kan jag komma?
-Nej. Åk bara, och hör inte av sig när du kommer hem. Vi kan inte hålla på såhär föralltid.
-Tänk om jag vill göra det föralltid då?
*lång tystnad*
-Det funkar inte så.


Jag tror jag kom på varför jag inte kunde sova igår. Du skrämmer mig som fan. Vad förväntar du dig av mig? Att jag ska finnas kvar efter vad du än gör? Jag har sagt att jag tänker inte träffa dig så länge du "träffar" någon annan "regelbundet", för jag vill inte vara anleningen till att hon blir sårad. Hur mycket du än berättar om din ångest dagen efter att du varit med henne och att du var aspackad så bryr jag mig inte. Jag känner dig, jag vet vad du är för kille. Jag vet hur sårad man kan bli av dig och jag tänker inte göra det mot en annan tjej. Även fast att du gör det ändå genom att flörta och messa med hennes kompis. Jag har sagt åt dig, att så länge du beter dig så mot mig eller någon annan så vill inte jag ha något med dig att göra. För att jag tycker att du är en elak människa. Du får mitt hjärta att göra kullerbyttor och isa till som att det vore minusgrader. Du får mig att ännu mer stänga in mina allt för många känslor för att aldrig mer visa dom. Om jag bara hade kunnat gråta, så hade jag gråtit för dig nu. Som en sista tår som jag skänker dig. För nu måste det här fan få ett slut.


Something's wrong from the hilltop
I know you can see
I look strong
All together
Though inside I'm weak

Still I bleed
Still I wait to heal the wound from my crime
What I need are more bandages
They've torn over time

You're shelter from the rain
Turn around, walk away

Go now and don't look back
My life's come off it's tracks
And you should be
Free of me

I can be who you wanted somewhere down the road
When I'm whole, when the rains are done, when I've reaped all I've sown
But here and now, on my hands and knees I crawl through the mire
And your bed is so soft and warm, I'm weary and tired

You're shelter from the rain
Turn around, walk away

Go now and don't look back
My life's come off it's tracks
And you should be free of me

Leave me alone
I'll find another home
I'm on my knees crying out please



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0