Funderingar på en fredagskväll

Det blev verkligen en sjukt mysig och bra julafton igår med familjen! Gick till kyrkan med Olof, Leify och Per. Det var också väldigt mysigt med julsånger och tända ljus.

Sen gjorde jag ett stort misstag


Idag har jag övningskört i några timmar, lagat mat och pratat med mamsen. Sen så ringdes det och tjatades om utgång ikväll men jag pallade inte. Så det blev en mysig pokerkväll istället! Nu ska jag sova eftersom jag ska upp imorgon och göra lite hemlisar och sen ska jag till morfar och fira jul! Ska bli kul att träffa kusinerna. Och min gudson! Älsklingen.



Vet inte riktigt vad det är med mig. De senaste månaderna har jag blivit en hemma människa. Jag pallar inte vara ute och fara å flänga jämt. Det är faktiskt skönt att bara vara hemma ensam och ta det lugnt. Eller bara vara med familjen och äta en gof middag eller en nära vän och bara slappa framför tvn. När jag sa det till en kompis så tyckte han att jag lät som en tant. HAHA har jag blivit en tant.. pinsamt.. hihi.. Aja jag vet inte. Det kanske handlar om prioritering. Jag prioriterar väl min framtid med bra betyg, lite exta klirr i kassen och körkort framför en kvälls fylla och ett one night stand. Mamma sa att jag äntligen har växt upp. Men jag tror inte det handlar om att växa upp. Jag har nog bara insett vad jag själv tycker är viktigare och vad jag vill ha ut av mitt liv. Visst det är viktigt att ha roligt, vara social och träffa nytt folk. Men jag tycker att det är vktigare att värna om de jag redan har. Att gå på krogen eller festa en kväll i helgen eller varannan helg räcker gott för mig. Just nu iaf. Jag har i flera år varit en fredag lördag och lite till festare men jag har tröttnat helt enkelt. Jag vill ha ut något mer. Jag vill ha något mer givande och något djupare. Jag trivs väldigt bra i mitt eget sällskap.


Shit vad orden bara kommer ut när man ligger här i sängen och väntar på herr blund.
Sov gott sötnötar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0