PUSS

Det här kan ju vara ett litet tidsfördriv fram till jul, jag kör de nio första nu direkt medan jag väntar på att min ängel är på väg hit.

Dag 01 - Presentera mig själv
Inte särkskilt ingående men Karolina Jämtin, 19. Bor i Tallkrogen med min familj på sex personer. Jobbar som barnflicka okq8 och i kyrkan. Har en fin pojkvän och fina vänner. Envis, lättsam, speciell, trevlig och givmild.

Dag 02 - Min första kärlek
Björn Ingelsson. Varade fram och tillbaka i 5 ½ år, från 13 till 18. Han är fortfarande en mycket omtyckt och god vän. 

Dag 03 - Mina föräldrar
Mamma: Katarina Jämtin aka Charlie. En riktig klippa, vi har en underbar relation till varandra. Vi kan prata om allt och hon är mycket bra att ha till hands när det gäller det mesta. Hon är den som håller ihop familjen på många sätt. Men vi har i stort sätt helt olika, som dag och natt.
Pappa: Jan Jämtin aka Janne. Egen företagare, jobbar för det mesta 17 timmar om dagen. Därför träffar jag honom inte särskilt mycket. Jag och pappa har en mycket öppen relation till varandra och vi är enormt lika, rak på sak. Vi är båda väldigt hårda, barska, tjurskalliga och frispråkiga att vi ofta hamnar i disskutioner med varandra. Men jag vet att han gör allt för mig även fast att jag ringer tre på natten.

Dag 04 - Det här åt jag i dag
Det minns jag inte...

Dag 05 - Vad är kärlek?

Starkt. Upplyftande. Glädjande. Smärtsamt. Oroande. Pirrande. Magiskt.
Kärlek har inga gränser. Det kan vara precis, precis vad som helst. Kärlek är vad som gör livet värt att leva och det som betyder absolut mest. Alla pengar i världen skulle aldrig kunna göra än lika lycklig som att få kärlek.

Dag 06 - Min dag
Då jobbade jag 05.15 -16.00 sen åkte jag hem och sov innan jag åkte hem till Pascal och var med honom på kvällen.

Dag 07 - Min bästa vän
Molly. Det går inte en dag utan att vi pratar. JAg har ADLRIG haft en vän som henne, hon betyder allt och ännu mer. Min klippa, helt ovärderlig <3

Dag 08 - Ett ögonblick
När min ängel, mitt inatten i sömnen, drar mig intill sig och kramar mig hårt.

Dag 09 - Min tro
Oj vad svårt. Jag jobbar i kyrkan, jag trivs i kyrkan. Jag tror på någonting övermäktig, någonting osannolikt. Men jag tror inte på gud i den benämnelsen "en gubbe i himlen som styr allt" utan jag tror det är mer som kärlek och hat. JAg tror inte att det är en person eller ett fenomen utan mer en helhet, ett allt. 

Dag 10 - Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 - Mina syskon
Dag 12 - I min handväska
Dag 13 - Den här veckan
Dag 14 - Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 - Mina drömmar
Dag 16 - Min första kyss
Dag 17 - Mitt favoritminne
Dag 18 - Min favoritfödelsedag
Dag 19 - Detta ångrar jag
Dag 20 - Den här månaden
Dag 21 - Ett annat ögonblick
Dag 22 - Det här upprör mig
Dag 23 - Det här får mig att må bättre
Dag 24 - Det här får mig att gråta
Dag 25 - En första
Dag 26 - Mina rädslor
Dag 27 - Min favoritplats
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0