Vila i Frid Therese Johansson Rojo

Vet inte vad det är jag ska skriva. Vill berätta så mycket om den senaste veckan i Malaga, hur underbart det varit. Men endå så är det någotning som väger så mycket tyngre, något som jag har tryckt bort nu i nästan en veckas tid men nu är jag tillbaka i verkligenheten och det är dags att börja känna igen, bearbeta den tragiska händelsen. Jag pratar självklart om det som har varit på hela Sveriges läppar i många dagar nu. Mordet på Therese Johansson Rojo. Ihjälslagen av en jämnårig kille med en flickvän som enligt media "manipulerade" honom att göra det. Svartsjukedrama står det. Ett planerat mord av sextonåringar. En tragedi som har lagt sig som ett stort grått moln över Söderledskyrkan, Kunskapskolan,  Enskede, Stockholm och Sverige. Jag vet inte vad ni vet, och jag vet inte vad jag får säga. Men jag sörjer dig, och jag tänker på din familj, dina vänner och alla i din omkrets. Men flest tårar rinner ändå från mina ögon till dom som gjorde det. Nu är det dags att bearbeta, nu är jag tillbaka till verkligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0