övertrött

Mycket nytt händer. Man prioriterar annat. Vissa försvinner, andra kommer in igen och några lämnar. Det är många funderingar nu, en ständig resa... framåt? Misstag på misstag. Man kan omöjligt veta om ens nästa steg är ett snedsteg eller en vinst. Hur kan man skydda sig? Inte ännu ett nederlag, nej det vill jag inte. Den här gången måste jag göra rätt, det måste bli rätt. Mycket står på spel nu, jag står på spel. Är jag redo att satsa? Jag är livrädd. Jag är ovan att vara ovetande om mitt nästa steg, ovan att inte ha en direkt dröm att följa. Vad är mitt nästa mål?

Dagens fundering: Vad ska man gå efter, hjärtat eller hjärnan? Ska man gå dit magkänslan och känslorna, eller ska man tänka smart och konstruktivt? Vem ska jag bli? En person som går efter sitt hjärta eller en person som tänker igenom allt noggrant och göra det som ses som rätt?

Jag vill tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0