Så, vad händer nu?

Jaha, imorgon ska jag provjobba på okq8! Jag förstår inte hur folk kan klaga på att det inte finns några jobb eller någon chans att få ett. Jag har fått varenda jobb jag sökt. Men iaf. Nu fick jag jobb på okq8, schemalagt varannan helg och annars extrajobb. Så nu måste jag välja mellan det här och barnvaktsjobbet som är 2 ½ dag i veckan. Barn är ju vad jag vill jobba med, och det är roligt. Men det är bra att ha kassavana och komma in i de svängarna. För det är bra att ha på cv och enkelt att kombinera ett affärsjobb med plugg. När jag nu ska plugga? Ska jag börja redan i vår eller nästa höst? Det vet jag inte heller än. Sen så hade jag besämt mig att flytta hemifrån men nu börjar jag ångra mig lite om det också. Kanske bättre att bo hemma ett tag till och samla lite pengar? Jag har det ju inte särskilt dåligt här hemma med en full kyl och en egen våning som inkuderar eget sovrum, badrum, ingång och vardagsrum. Plus, att jag vill verkligen resa. Bara dra någonstans. Det måste inte vara jätte länge, men typ en månad eller två? Det skulle vara så jäkla nice. Dra till typ Thailand över jul och nyår eller dra till spanien och jobba i sommar. Riktigt nice. Man kommer ju inte alltid vara ung och fri, om det är någon  gång i livet man kan göra vad man vill så är det ju nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0