Jobbigt.

Vi har temat Vinyl på vår skiva.
Nu med en månad kvar så tänkte jag att det börjar bli dax att tänka på vad man har på sig :)
Jag har två förslag:

50 tals kläning på middagen
sen byta till disco 80 tal till eftersläppet

Eller

köra på någon sorts 50tals"pinupp"stil, fast lite mer påklätt kanske..

5o talskläning så tänkte jag mig en prickig kläning med markerad midja, utstående kjol, halterneck med lockigt hår och markerade ögon och läppar. Klackar såklart!
Disco är ju typ färgglada leggings med boddy över, benvärmare, tygskor, skärp i midjan, hårband och högtoffs på snean, stor ringar i öronen, färgglad ögonskugga
pinuppstilen skulle väl isåfall vara nätstrumpbyxor, tajta midjeshorts (typ som höga trosor nästan) Anting någon skjortliknande midje grej eller halterneck på överkroppen till ett lockat hår med markerade ögon och läppar. Klackar såklart. Känns lite väl avklätt tror jag.. Så bekväm är jag väl inte riktigt med min kropp :P haha!

Ska se vad jag hittar för klänning, kanske borde kolla second hand? Det finns ju några inne på Bondegatan. Får ta ett varv i helgen om jag hinner och titta.


Jag skulle egentligen vilja köra på "modd" stil. Men det skulle vara så galet dyrt för en stor del av poängen med den stilen är ju "märkena". Dr martens kängor, ben sherman tröja, longsdale jackan.. Så den iden fick tyvärr slopas :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0