Årsresumé

Januari

  • Började året på Åland tillsammans med Johanna på nyår.
  • Direkt när jag kom hem åkte jag vidare till Öland och bodde hos Nicke och Cissi med barn, mycket spel och lek!
  • Träffade nyfödda lilla sysslingen Johanna som jag sedan spenderade hela min sommar med! Vilken sötnos.
  • Fick galet söta mail nästan dagligen av min dåtida pojkvän Björn som befann sig i Thailand med sin familj.
  • Saknade honom grymt mycket.
  • Den tionde kom han äntligen hem.
  • Var inne i en dålig fysisk period och sprang fram och tillbaka till läkaren hela tiden.
  • Ny period som konfirnationsledare inleddes än en gång för hemavangruppen!
  • De blev endel fester, umgick mycket med Björn, Elli och Lisa. Även endel med Björns kompisar. Och Olof o co såklart!


Februari

  • Jag och Björn bodde i min kusins lägenhet och var kattvakter i 5 dagar. Det var toppen!
  • Björn fyllde nitton och vi åt middag med hans släkt, han fick parfym och en hemlis i present ;)
  • "

Än en gång lägger jag mig ner, lutar huvudet mot kudden och blundar.

Förut hade jag öppnat ögonen igen, rädslan för mörket är för stark.

Nu fortsätter jag blunda när jag känner två armar runt min midja

som sakta kramar om mig och drar mig närmare.

Nu ligger jag på den lyckligaste platsen på jorden, i din famn."

  • Jag var kär och lycklig som ni kanske förstår.
  • Jag och björn firade fyra år den 10 februari.
  • alla hjärtans dag hade båda influensan så då låg vi död tillsammans i min säng och snöt oss, haha!
  • Jag jobbade väldigt mycket den här månaden, hade tre olika jobb. plus konfirmtionsmötena!
  • Sitter ju öven med i två olila styrelser i kyrkan och det tog tid.
  • Det var en lugn och nykter månad som spenderades mycket med pojkvän, plugg, jobb.







Mars

  • Åkte till sälen med familjen plus björn.
  • Hade det underbart!
  • Bröt armen när jag testade åka bräda, inte lika underbart.
  • Men jag kommer ihåg att björn var så gullig och tog verkligen hand om mig, jag kunde ju inte ens duscha själv haha. Klant..
  • Fick min älskade telefon :D
  • Jag umgick mycket med Lisa och Elli. Även Jenny och Sandra.
  • Festade endel
  • Bröt upp med lite gamla vänner från högstadietiden
  • Plugg, kyrka, jobb. Det har varit ett stressigt år!!



April

  • Åkte till Hemavan, det har förändrats så mycket så det var inte lika kul som de tidigare åren. Men det var ändå riktigt bra!
  • Fick njurbäckeninflamation. Fick välja själv om jag ville ligga inne på sjukan eller inte, valde att stanna hemma!
  • Jag och Björn gör slut. Inte för att vi inte hade det bra, eller för att vi tappade känslor. Utan för att båda kände att vi ville leva ensamna och för att vi inte ville spendera hela livet med en och samma person. Jag behövde frihet, upplevelser och ensamhet.
  • Var aldrig riktigt ledsen, det var bara lite tomt.
  • Men det tomrummet "fyllde" jag snappt upp med V som jag träffde några gånger i slutet av april!
  • 13 april startade jag den här bloggen i hopp om en nystart.
  • Festade mycket med Lisa plus hennes tjejer.
  • Bokade spanien resan tillsammans med Elli, Lisa, Felicia, Björn (inte mitt ex), Pontus och Fredrik.
  • Kände mig lite tom utan Björn, men det är bara en vanesak.
  • "du lämnade stora fotspår efter dig"
  • Festade, flörtade och träffades massor av nytt folk!
  • Jag och Klara tog upp kontakten igen och vi umgick endel.













Maj

  • Spenderade valborg med Johanna som var här på besök från Åland, elli, Fredik och simon!
  • Lillsayster fyllde 15
  • Lillasyster och mina konfirmander konfirmerades!
  • Föll tillbaka några gånger med björn.
  • Umgick mycket med Klara, vi rökte massa vattenpipa och mös hemma hos henne.
  • pluggade, jobbade shoppade, festade.
  • åkte ned till öland över en helg och mös.
  • Sen var jag på hajk med klassen!! aldrig frysit så mycket i hela mitt liv!!
  • vi hade mycket bråk här hemma april och maj. Jag var fast bestämd på att jag skulle flytta p.g.a. det haha.
  • Sömproblem och endel tårar denna månad..
  • Var ensam hemma så jag hade fest och olika sovsällskap varje natt av bla Ellipelli :)
  • Jag skaffade facebook...
  • Umgicks fortfarande i storsett med samma folk. Klara o co. Elli och Co. Lisa och Co. Olof och Co. Sandra, pysen och jenny. socialt!







Juni

  • Storasyster fyller 19:)
  • MALAGA EN VECKA! Underbart var det. Mycket stannade kvar i spanien bubblan. Det var som att vi levde i ett annat liv när vi var där. Det var en toppen resa! Men vissa saker stannade kvar som jag kanske hade velat fortsätta i Stockholm.. Iaf ge det en chans. P...
  • Gick ut tvåan under tiden vi va i malaga.
  • Therese mördades och det var mycket känslor inblandade i detta. Tårar föll och hemska ord utalades. R.I.P.
  • Lillebror fyllder tolv
  • fick veta att klara och max skulle bli päron till 2010
  • Familjen åkte till öland och jag sommarjobbade en vecka.
  • Jag, micke, anna och Lisa åkte ner till öland och firade midsommar med familj, släkt och vänner!
  • Eftersom jag var ensam hemma så hade jag lite olika sovsällskap varje kväll, Erik, olof, Lisa :) BRa vänner!
  • Åkte hem från Öland och vände. Sen spenderades en vecka ute i skärgårn med olof och där jag även lärde känna Jenna! Vi jobbar som barnledare där.Det var helt jävla underbart! Vi hade strålande sol och minst 25 grader varje dag, underbara barn och fint/mysigt som fan!
  • Familjen åkte åt alla möjliga olika håll, sofia i italien, anna och micke bilandes i Europa, Johan och mamma till öland och pappa och jag åkte till morfars lanställe på trångholmen, oslagbart fint!
  • Umgick mest med Erik<3 Annars de vanliga. hade några mysiga dagar i flaten!














Juli

  • Björn försökte få kontakt med mig igen men jag höll mig starkt borta!
  • Mös och njöt av stockholmssommar, med vänner. Grillpartyn, bad, poolpartyn. Toppen! Sommaren är oslagbar.
  • Saknade lillasyster som var två veckor i skottland!
7 juli åkte jag till Öland. Underbart
Där spenderade jag hela juli månad. Sommarjobbade, badade, njöt av sommaren, åt mycket (gick upp 5 kilo) och umgick med ölandssläktingarna. Kortspel, gäster, öl, grillning. Ja allt som hör till sommaren. Jag stormtrivs!
  • Familjemedlemar åker fram och tillbaka eftersom vi har landställe där.






Augusti

  • Åkte till Gotland med Lisa och familjen plus claes anne och robin den 4 augusti! Hade en toppen vecka där. Vi turistade, slappade i solen, åt gott, festade. Ja hade det bara allmänt bra.
  • mamma fyllde år också när vi var där!
  • Njöt sedan av att vara hemma i stockholm igen efter 7 veckor borta!
  • Tog vara på den sista tiden av sommarlovet tillsammans med Lisa, Elli, Klara, Olof och Erik.
  • Blev mycket ute fester, tanto, haga parken osv.
  • Hade även kräftskiva hemma hos mig
  • Träffade H några gånger men tröttnade ganska snabbt..
  • Började skolan igen och jag märkte hur mycket jag saknat Jenny över sommaren!
  • Var på bröllop på öland då fredde och jessica gifte sig, fint!
  • De blev allmänt känt att klara och max skulle bli föräldrar :)




September

  • Umgicks mer och mer med Jenny.
  • Köpte friskis kort med Elli och började träna!
  • Träffade björn några gånger, inge mer med det.
  • Indien bokas
  • Har en helt okej månad då jag umgås med de vanliga typ
  • blir jävligt sviken och mådde egentligen ganska dåligt under en vecka eller två
  • funderade mycket på vad jag ville göra efter gymnasiet
  • Umgick mycket med bara killar, olof erik jimmy robin pysen osv.
  • Tröttnade helt enkelt på tjejer under en period.
  • Började mitt nya jobb hos Filip
  • Stormtrivs!


Oktober och November

  • Idol satte igång så jag satt bänkad framför deet många kvällar!
  • Började umgås med Jenna
  • Novemeber och oktober var definitivt de sämsta månaderna på detta år
  • Jobbade, pluggade och tränade grymt mycket! Hade knappt tid med något annat
  • sov sjukt dåligt och hade många sömnlösa nätter
  • Praktiserade tre veckor på dagis, toppen.
  • Åkte till Öland i hopp om ny start men de hjälpte inte ett skit
  • johanna var på en snabbvisit i stockholm så jag tog en fika med henne
  • var konstant sjuk i två månader
  • Sa upp kontakten med Björn och han åkte till andra sidan jordklotet
  • Gjorde högskoleprovet
  • Träffade xx några gånger men inget seriöst, misstag? ja.
  • Jag firades av släkten och fredde, jessica och jihanna var här från öland
  • Började köra i körskolan
  • Johanna bvar och hälsade på och firade mig och bodde hos mig några nätter
  • Dessa två månader har varit väldigt deppiga men de hade sina ljusglimtar med speciellt Erik och Jenny i sig <3



December

  • Fyllde arton
  • Mycket krogen
  • Pluggade och tränade
  • Jobbade lite mindre
  • tog upp kontakten med Johanna
  • Blev mycket party, träffade G och T, men de blev inge mer än någon dejt.
  • träffade fortfarande xx... någon gång..
  • Jenna, Jenny.
  • Julen var väldigt bra, även mellandagarn och nyår!
  • Bra månad helt klart.



Våren och sommaren var mycket bra, hösten och vintern spenderade jag mycket tid tänkandes och mådde ganska psykiskt dåligt under en period av privata skäl. Det känns som att 2010 ska bli ett bättre år med mycket upplevelser, resor, flytt. Bara att jag tar studenten gör det till ett toppen år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0