Jag orkar helt enkelt inte mer

Jag är så trött på att omge mig av negativa personer.
Personer som alltid ser svart på livet och i varje positiv sak så kan dom alltid hitta en negativ del. Som dom då ska klaga och klaga över. Varför inte försöka att alltid se det bästa av saker, ha en positiv livssyn och bara vara enkel och glad? Måste man alltid tänka tio steg längre fram kan man inte bara njuta av att man är glad för nuet?
Åren mellan 2007-2008 försökte jag ta bort alla dessa människor som har negativ inverkan på mig och bara omge mig av folk som gör mig glad, lycklig och har en positiv inverkan på mig. Men nu har de sakta börjat krypa tillbaka till mig. Även fast att det är en mycket nära vän som jag egentligen inte vill förlora. Så känner jag inte att hon ger mig någonting positvit längre. Inte alls. Hon har ju egentligen inte förändrats, hon har alltid varit mycket negativ och klagorik. Men förut kunde jag hantera det, men nu känner jag bara att jag inte pallar längre. För hon klagar verkligen på ALLT. Jag kan förstå och vara en stödjande vän om det är någonting som verkligen är värt att vara ledsen och negativ om. T.ex. om man har blivit av med jobbet, bråkat med föräldrarna eller blivit av med sin pojkvän. Men vem orkar lägga all sin energi på att gå runt och vara negativ JÄMT.. Jag känner att jag alltid får ta smällarna från dig om du är på dåligt humör. Om du är trött eller grinig så går det alltid ut över mig. Jag kan inte säga NÅGONTING utan att du flippar ur. Och det är inte den vänskap jag är ute efter. I relationer så gäller det att ge och ta, men i vår relation är det mer "ge och få skit tillbaka". Jag menar inte att det bara är hon som gör fel, verkligen inte. Jag är inte alltid världens lättaste person att ha å göra med, nej nej. Men jag är inte ALLTID så. Vilket du är.

Jag har upptäckt många nya sidor hos dig, och du har faktiskt förändrats endel, eller iaf vad du gör med din fritid har förändrats mycket. Jag känner att du är mycket mer falsk än vad jag någonsin har trott att du kan bli. Och jag är mycket besviken på dig. Det är mycket synd och tråkigt att säga det men jag tror faktiskt att vår vänskap är över nu. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0