Hjälp mig?

Jag har bestlutångest och jag börjar närma mig ett beslut.
Det här är mina alternativ.

PLUGGA TRE ÅR I LINKÖPING
Ja. Det här var helt självklart att jag skulle välja för en månad sen. Men efter att ha haft en nära döden upplevelse så inser man hur mycket allt betyder för än. Tänk om jag dör inom tre år och har då spenderat min senaste tid lååångt borta från min familj och de jag älskar som mest. Så kan man självklart inte tänka men det gör jag ändå.. Den andra osäkra grejen med Linköping är vad jag lämnar. Jag lämnar ett helt liv som jag har byggt upp de sneaste arton åren. Jag har ett bra jobb, vänner som betyder, familjen, träning. Och även vilka vänner kommer man ha kvar när jag kommer tillbaka om tre år? Jag ska ju ändå fortsätta mitt liv hör i stockholm om tre år, måste jag börja om på nytt då? Jag tror att jag skulle leva ett riktigt roligt studentliv i Linköping, utbildningen är högt rankad och den verkar bra med mycket praktiskt förlagd utbildning. Men kan jag verkligen se mig själv i en så liten stad som Linköping? (jämfört med stockholm)

PLUGGA TRE ÅR I STOCKHOLM PÅ KAROLINSKA INSTITUTET

Det här är ett litet mer säkert alternativ. Jag kommer ha kvar mina vanliga vänner, men också träffa endel nya. Karolinska har också en bra utbildning med mycket praktik. Jag kommer ha kvar mitt jobb och det kommer istortsätt bli ganska lika. Kruxet är att jag inte vill bo hemma. jag VÄGRAR bo hemma i tre år till. Både jag och mina föräldrar känner att det är dax för mig att flytta, jag är redo för det. Det går att få studentlägenhet men det tar minst ett år och det är verkligen inte säkert. Därför funderar jag på att då ta ett halvår och jobba, ta lån och köpa mig en bostadsrätt. Men ska man inte satsa för att vinna? Kommer jag att hela livet ångra att jag inte chansade och flyttade till Linköping. En av mina motton i livet, eller egentligen mitt ENDA motto i livet är att jag vill inte ligga på min dödsbädd och kunna tänka "varför gjorde jag inte det?". Jag vill leva ett liv där jag får uppleva mycket och testa det mesta. Men det finns ju självklart chans att göra detta efter mina tre år i skolan.

ÅKA TILL NYA ZEELAND ETT HALVÅR SEN PLUGGA

Japp. Det här är mitt tredje/fjärde alternativ. Jag har skickat in en ansökan till att få åka till NZ för att jobba som Au pair. Jag behöver bara betala någon tusing själv och jag får några tusen i lön varje månad. Det här är något så coolt att jag tror att jag smäller av. GUUUUUD vad jag vill göra det här! MEN. Borde jag göra det efter sjuksköterskeutbildning och då istället åka ett helt år till USA? Eller ska jag göra båda? Ja, det här är en riktigt stor grej att åka utomlands i ett halvår. Men jag vet att jag skulle klara det och att det skulle vara en upplevelse för livet. Men den ständiga frågan är kvar, ska jag välja Stockholm eller Linköping när jag kommer hem?


Kommentarer
Postat av: världens bästa Klara

KAROLINSKA!!

2010-04-01 @ 12:57:13
URL: http://mammaklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0