Kärlek? NEJ TACK!

Satt och diskuterade med min vän på telefon idag, hon satt och ojade sig om att hon inte hade någon pojkvän.
"vill inte du bara ha någon, som alltid finns där, någon som man alltid kan ringa och någon man kan växa tillsammans med?" Jag svarade "jooooo". Men jag kom på mig själv lite senare att tänka mig in i att ha ett förhållande nu, och nej. Nej jag vill inte ha någon pojkvän. Jag är inte ute efter kärlek just nu. Jag vill ha kul, jag vill inte ha någon på G eller någon pojkvän. För jag vill vara fri! Men visst, vem älskar inte känslan av att titta in i ögonen på sin kärlek och att det bara pirrar i hela magen, att man ligger vakna flera timmar i sängen och bara myser och lär känna varandra, dom små söta smsen som man får, "godnatt samtalen". Jo visst, det är underbart. Men jag har redan gjort det, jag har redan gått igenom det. Flera gånger till och med! Något som jag inte har gjort är att vara helt fri. Och det kommer jag vara, om fem veckor. För då är han på andra sidan jordklotet och jag är arton år. Då är jag fri som en fågel. Fri att gör alla galna saker som har hindrat mig tidigare. Jag vill bara göra det som först faller mig in. ÅH VAD JAG LÄNGTAR!

Nu ska jag ge upp för ikväll. Ska lägga mig och läsa lite i min bok :) Anne franks dagbok, faktiskt riktigt bra!
Hoppas att jag får sova inatt också :)
Pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0