RYCK!!!

Från och med nästa vecka så ska jag påbörja ett mycket nyttigare och bättre liv.
Jag har tjuvstartat lite men nmästan vecka drar det igång påriktigt!
Anledningen till der här är att jag har gått up chockerande SJU kilo sen i vintras, fast jag har ju inte på något vis tjock eller överviktig. Jag v'äger nämligen 52 kg idag vilket är precis vad man ska väga när man är 161 cm lång. Men jag har börjat känna att jag vill bli lite mer nyttig, ta hand om mig själv och fixa till lite saker som jag är mindre nöjd med. Som t.ex. dom hemska finnarna eller dom sladdriga låren ^^

Det jag ska göra är:

  • Börja träna. FoS kortet inhadlas nästa vecka. Då ska jag blanda med lite olika pass, jympa, aerobics och spinning. Och även styrketräna själv. Siktar på att träna ca 3 dagar i veckan. Perfekt eftersom jag har flera stycker både nära där jag bor och går i skolan. Dock 1445 kr fattigare :(
  • Jag ska tänka på vad jag äter. Eftersom jag sen länge har haft en helt pajjad mage så behöver jag ofta tänka på vad jag äter och speciellt när jag äter. Måste äta regelbundet och inte för många timmar emellan. 5 ggr om dagen, 3 större mål och 2 mindre (frukt eller kanske en liten yougurt) En ordentlig frukost, gröt eller ägg annars fil med flingor. Godis och annat onyttigt varannan helg. Minska ner på mcdonalds besöken och på min passion, GLASS! Och inte äta efter sju på kvällen.  Och dricka mycket vatten, både för huden och allt annat!
  •  Sen ska jag sluta att slarva med att sminka av mig. ska börja använda en ordentlig ansiktstvätt och ett ansiktsvatten efter det så att jag rengör huden ordentligt. 
  • Jag ska sluta att slita på mitt hår så jäkla mycket mer hårföning och sånt. Ska också börja tvätta håret mer sällan, varannan dag duger bra!
  • Jag ska också börja promenera lite för att få frisk luft, välja trappor istället för att ta hissen. Små saker kan göra skillnad.
  • Jag ska städa mitt rum oftare och sluta vara så jäkla slarvig.
  • Jag ska lägga mig i tid och börja läsa böcker istället för att titta på tv halva natten
  • Sen ska jag även ta körkort och skaffa mig ett nytt lite mer "vanligt" jobb.... Och ha MVG i helst alla mina ämnen...
Shit vad mycket det blev.. Men det är bra, då har jag något att göra i höst xD
Men jag känner det att nu får det fan vad nog.
Jag vill få bättre imunförsvar, bättre kondition och bättre sömn..

Så nu ska jag sova! Utan att försöka äta något innan...
Svårt =P
PÖSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

hurtbulle!

2009-08-19 @ 10:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0